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All Phaser developers!


jdnichollsc
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Hi all! :)

 

Please give examples of full screen scaling in Phaser for noobs. I am a big noob in it! hahaha :'(

 

Full Screen: the canvas measure the entire screen => Width: 100%, Height: 100%

 

Examples but with Pixi.js:

 

 

Scales Mode in Phaser:

 

  • Phaser.ScaleManager.RESIZE
  • Phaser.ScaleManager.USER_SCALE
  • Phaser.ScaleManager.SHOW_ALL

 

Please show code or links to better understand, many people need it.  :ph34r: 

 

 

52770151.jpg

 

 

Any contribution is greatly appreciated

 

PD: My English isn't very good, sorry haha  :D

 

No%20more%20spaces.png

 

 

In Spanish:

 

La mayoría de juegos que hacemos con Phaser están super bien utilizando el modo de escalamiento SHOW_ALL.

Pero en la vida real necesitamos que el canvas mida de toda la pantalla, que si se cambia este se escale manteniendo las proporciones de todos nuestros sprites y objetos en el mundo. Es por eso que hago este llamado a todos los desarrolladores de juegos que trabajen con Phaser y Pixi.js, para que por favor nos den ejemplos a muchos más desarrolladores de como poder crear este tipo de juegos, como por ejemplo un runner como RunPixieRun, el cual sin importar el tamaño de la pantalla todo se escala y se ajusta, lo cual es muy difícil de hacer a mi parecer.

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This is the snippets I uses for Web and Cocoon.js :)

 

https://gist.github.com/netcell/8ffa78ea755c61930dad

 

This gist support scaling Phaser game to fill the screen on mobile game and web browser without stretching. The approach is fixing one of the measures (width or height) and then set the other measure accordingly to keep the screen aspect ratio. However, this won't be able to resize the canvas on window resize (device rotated). I am still looking into that one :)

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I always use these code :

 game.scale.scaleMode = Phaser.ScaleManager.SHOW_ALL; game.scale.setMinMax(320, 568, 844, 1500);     game.scale.forceLandscape = true; game.scale.forcePortrait = true; game.scale.pageAlignHorizontally = true;    game.scale.pageAlignVertically = true; 

 

game.scale.forceLandscape = true and game.scale.forcePortrait = true ?????  <_<

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  • 2 years later...
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